Boldogságóra – apró kövek,
melyek megalapozzák a boldog, felnőtt élethez vezető utat
Takácsné Szilágyi Erzsébet, a Kunszentmártoni Általános Iskola és Alapfokú Művészeti Iskola igazgató asszonya az iskolával két évvel ezelőtt csatlakozott a boldogságóra programba, elnyerve a Boldog Iskola címet. Alsó és felső tagozatban egyaránt zajlanak a boldogságórák, melyek a mai felgyorsult, instant világunkban nélkülözhetetlen alapot tudnak biztosítani egy érzelmileg, értelmileg érett felnőtt generáció felnövekedéséhez. Bagdi Bella, a Jobb Veled a Világ Alapítvány elnöke és a Boldogságórák elindítója, továbbá a mögötte álló szakmai csoport célja, hogy olyan vezérfonalat adjanak a tanítványok kezébe, melyek hozzájárulnak a gyermekek pozitív lelki fejlődéséhez és belső jólétéhez.
Az alsó tagozatban Kissné Lele Tünde tanítónő, míg a felső tagozatban Lapisné Winter Katalin tanárnő képviselik a boldogságórákat egy-egy osztályban. Volt szerencsém személyesen is jelen lenni egy órán Kissné Lele Tünde tanítónő 3. c. osztályában, ahol hálás szívvel és örömmel fogadtak. Aktív résztvevője lehettem az órának, melyen a gyermekek átbeszélték az aznapi legnagyobb örömüket, félelmüket, és az adott hónap témáját kibontották tanítójuk irányításával. Tünde tanítónő ragyogó szemmel és sugárzó mosollyal mesélt és mesélt a boldogságóra tanítványaira gyakorolt látható eredményéről, arról, hogy az órák hatására a tanulók optimistábbak, határozottabbak, eredményesebbek a tanórákon. Sőt a szülők elmondásából az is kiderült, mi az egész program igazi célja az élet számos területére jótékony hatással van, hisz családi körben alkalmazható technikákat is elsajátítanak, melyeket otthon továbbadhatnak családtagjaiknak.
„Az osztály összetartása, közösségvállalása, egymás segítése hétről-hétre megmutatkozik akár egy csapatmunka összehangolásában, vagy a közös osztályvideó elkészítésében, ami már örök emlék marad. Minden hónapban más témát dolgozunk fel az órákon: a hála kifejezésétől, az egészséges életmódon keresztül, az apró örömök kifejezéséig, az optimizmus elsajátításától egészen a megbocsájtásig.” – mesélte a tanítónő.
S hogy mit gondolnak a programról, az órákról a gyermekek? Őket megkérdezve, egymást felváltva adtak hangot annak, mennyire jól érzik magukat, milyen jó, hogy örülni tudnak az élet apró dolgainak és hogyan támogatják egymást egy-egy nehezebb, megoldandó feladat előtt. Az adott hónap témafeldolgozó meséi, a közös dalok, a relaxációs, személyiségfejlesztő gyakorlatok összeadódnak és egésszé válva fejtik ki hatásukat, mint amikor a szétszórt puzzle-darabok a helyükre kerülnek. A kezdeményezés kiváló.
Hiszem, hogy a boldogságóra eléri célját, hiszen a gyermekkorban elsajátított gondolkodásmód, a tudatos, kiegyensúlyozott boldog generáció előszobája. Köszönöm, hogy veletek lehettem.
Herczeg Renáta